Door Anneke Bours op 18 februari 2014

Anneke Bours op bezoek bij senioren in Wessem

Op 17 februari organiseerde de ouderenbond ANBO een politiek café in Wessem. Anneke Bours bezocht deze avond namens de PvdA Maasgouw. Vragen kwamen van de discussie-leiders en van de aanwezige bewoners van het zorgcentrum. Oormerken van het geld voor ouderenbeleid, de noodzaak van mantelzorgers en schuldhulpverlening waren discussiepunten.

De avond was door de ANBO goed voorbereid. Alle fracties uit Maasgouw (en Leudal) waren uitgenodigd en aanwezig. Anneke Bours voerde het woord namens de PvdA Maasgouw.

De ANBO woordvoerder vroeg om het oormerken van het geld voor ouderenbeleid. Een punt dat overigens al in het PvdA programma staat. in haar antwoord wees Anneke Bours op de PvdA motie die unaniem in de raad is aangenomen om bij de komende regionale samenwerking op dit gebied goed toezicht te houden op de kwaliteit van de uitvoering. De raad vroeg en kreeg het gaan werken met concrete resultaatafspraken waaraan het college gehouden kan worden.

Bij de invulling van de bezuinigingen op huishoudelijke hulp was er de vrees dat er nog meer mantelhulp zal moeten komen. En dat terwijl nu al 70% van de hulp door mantelzorgers geregeld wordt.

Bij de schuldhulpverlening wees Anneke Bours er nog maar eens op dat nu al van de 105.000 € van armoedebestrijding een deel van het geld helemaal niet aan dit doel besteed wordt. Oormerken dus?

Anneke Bours

De PvdA-Maasgouw heeft in 2018 niet meegedaan aan de gemeenteraadsverkiezingen. Aan de gemeenteraadsverkiezingen heeft een groep mensen deelgenomen met een links gedachtengoed. Deze groep is de verkiezingen in gegaan onder de naam Nieuw Links Maasgouw en heeft 2 van de 19 raadszetels behaald onder aanvoering van Anneke. Voor een nieuwe partij is dit een heel goede prestatie. Van alle

Meer over Anneke Bours