Door op 8 mei 2014

Discussie over ruimte voor jeugd en voor verenigingen in Beegden

Vanuit Beegden haalden de ontmoetingsplek voor jongeren (JOP) én extra opslagruimte voor verenigingen de afgelopen week de krant. De JOP is twee weken geleden teruggeplaatst en zorgde helaas de eerste avond weer voor overlast. En voor de opslag van hun spullen hebben lokale verenigingen geen plek meer en willen de gemeenteloods hiervoor gebruiken.

De JOP in Beegden is weer terug. Dat onze jongeren ergens ‘op straat’ terecht kunnen om elkaar te treffen, is natuurlijk een mooie zaak. Maar als dat te veel overlast met zich meebrengt, is het dat natuurlijk niet. Na een reeks van geluidsoverlast, zwervend afval en vuurwerk werd vorig jaar de voorziening weggehaald. En die is nu dus weer terug. De Limburger meldt kritiek over de eerste avond, die weer veel rotzooi zou hebben opgeleverd. En omwonenden klagen over een niet-informerende gemeente. Een jeugdwerker moet nu afspraken gaan maken met die groep jongeren over de JOP.

Over opslagruimte van en voor verenigingen in Beegden is de gemeente in gesprek met het VOB aangaande de plaatselijke gemeenteloods. Dit Verenigingen Overleg Beegden zit met plaatsgebrek op eigen locaties. Na welke aanpassingen en onder welke voorwaarden dit met de loods zou kunnen worden opgelost moet nog blijken.