Drie plannen raadhuis Thorn

Thorn, 4 juni 2013. De gemeente wil het oude raadhuis in Thorn kwijt en verkopen. Maar ze heeft sommige bezwaar makers een paar maanden tijd gegeven voor andere plannen. En die zijn er nu. Wat er eerder speelde leest u hier. Groeperingen uit Thorn die bezwaar hadden tegen de verkoop van het oude raadshuis kregen van het college een paar maanden de tijd om alternatieven aan te dragen.

En die zijn er nu dan ook. Drie plannen die deels uit dezelfde koker komen. Volgens de Limburger van 30 mei. Het Burgerinitiatief Stichting Cultuurhuis Thorn (in oprichting), het Selbach Museum uit Maaseik dat wil verkassen naar Thorn en Myouthic Centrum voor Kunst en Cultuur (de verrijzenis van het aloude Kreato).

Wat precies de plannen zijn stond noch in de krant, noch op de site van het burgerinitiatief (in oprichting).

Als u meer wilt weten moet u naar de commisievergadering van de gemeente op 3 juni. Maar waarschijnlijker kijkt u op deze site waar u eerstdaags meer kunt lezen. In juni zou de gemeente een besluit nemen. Maar tot een uitstel voor nadere studie nis natuurlijk snel besloten.