Door op 24 maart 2014

Hoe gaat Maasgouw verder na uw verkiezingen?

Afgelopen woensdag koos u uw gemeenteraad. Wij behielden twee zetels, de coalitie verloor er twee. Nu is de vraag of LB en CDA ‘gewoon’ met deze samenwerking doorgaan. Mocht dit zo zijn, dan bleek er voor ons (helaas) genoeg over om oppositie tegen te voeren. Wij zullen hier in ieder geval de traditie voortzetten om u digitaal goed op de hoogte te houden.

Het is jammer genoeg namelijk ook een politieke traditie om u, de kiezer, in verkiezingstijd te veel te beloven. En wat wordt hier dan later van waar gemaakt? Nou, wij hadden er ook één in onze campagne: die politici moeten meer naar de burger toe. Hoe? Dat leest u hier. Raads- en bestuursleden zoeken de verschillende kernen op, en we informeren u regelmatig digitaal. Via deze website, op Facebook (PvdA Maasgouw) en op Twitter (@PvdAMaasgouw). En nadrukkelijk ook ná de verkiezingen! Zoals we beloofd hebben, en al sinds 2007 doen!

We slaagden er vorige woensdag in om twee raadszetels te behouden. En die zetten we keihard in om het sociale hart van Maasgouw te bewaken, nu de gemeente veel extra taken krijgt in de jeugd-, senioren- en andere zorg. Anneke Bours en Ad van Dam gaan dit doen, waarschijnlijk vanuit de oppositie.

Gemeente Maasgouw - Logo

Want ondanks een verlies van twee zetels, lijkt het weer een klassieke coalitie van LB en CDA te gaan worden. Het CDA was de grootste verliezer met 38% minder stemmen en twee zetels verlies. En waar de overstap van Math Wilms naar LB haar aantal zetels voor de verkiezingen op 8 bracht, moest ook zij eigenlijk een zetel inleveren.

De VVD en PWM wonnen ieder een zetel. Zij komen op respectievelijk 4 en 1, waarmee de waarschijnlijke oppositie de komende vier jaar twee zetels sterker zal zijn. U mag van ons weer verwachten, dat wij u digitaal goed op de hoogte houden. Van de verdere ontwikkelingen na uw stembusgang. Welke coalitie krijgt Maasgouw? Wie worden er wethouder? Wie komt er daardoor extra in de raad? En welk programma hebben zij met ons Maasgouw? Verder informeren we u uiteraard over de raadsvergaderingen, en houden we de media in de gaten voor belangrijk nieuws over en voor Maasgouw.

Gaat u gerust ook eens kijken naar de digitale activiteiten van onze collega’s van LB, CDA, VVD en PWM…