Toeristisch fietspad van Thorn naar Wessem

Wessem/Thorn, 5 mei 2013. Wethouder Ton Forschelen van Lokaal Belang schijnt het waarempel eens te zijn met de PvdA toeristische prioriteiten: een fietspad waar de eigen bevolking ook wat aan heeft, geen 18-holes golfbaan of waterpretpark. Maar wel een bungalowpark Groeskamp? In de Limburger van 25 april werd duidelijk wat er waarschijnlijk wel en niet tussen Thorn en Wessem gaat komen.

Wat niet? Geen waterpretpark waarvoor men weer 10 jaar zou moeten gaan baggeren. Geen 18-holes golfbaan. Beiden leken ons al wat fantastisch.

Wat wel? Een toeristisch fietspad langs het water. van De Koningssteen, het natuurpark bij Thorn, via Kasteelhoeve grote Hegge, over de aldaar al liggende brug, langs Zeilhaven Thorn, achterlangs de Steenfabriek naar de haven van Wessem. Dat sluit mooi aan wat wij al eerder bepleitten. Volgend jaar wordt begonnen met de aanleg.

En het aloude plan bungalowpark Groeskamp stak de kop weer op. Men is weer in gesprek met de huidige eigenaar Grouwels Vastgoed. Forschelen is optimistisch: “we hebben goede hoop”, “wie weet vloeien daar toeristische ontwikkelingen uit voort op de plek van de leegstaande dakpannenfabriek en bij de Starlifthallen.” Een schot voor de boeg of nieuwe dagdromerijen?

Maar het pad komt er wel. Zeker als de regio de helft van de kosten van 1,2 miljoen bijdraagt.