Voorzieningen in Linne onder druk

Linne, 16 oct 2013. Wethouder Ton Forschelen wil er nog over gaan praten maar Jan Linders gaat naar Roermond. En dat bedreigt ook plannen voor een zorgcomplex in Linne. De Limburger berichtte de laatste weken regelmatig (o.a 25/9 en 3/10) over de plannen van Jan Linders om de winkel in Linne te sluiten.

De winkelketen is daar heel duidelijk over: Linne is te klein en de bewoners zijn beter af met een grotere winkel net over de grens met Roermond. Maar dat is volgens ons natuurlijk wel een probleem voor de minder mobiele burgers uit Linne, want verder is verder. Wethouder Ton Forschelen van LB gaat nog proberen de zaak te redden en heeft gezegd nog eens te gaan praten. Maar of dat helpt?

Maar er is nog een bijkomend probleem. Protein en Wonen Limburg hebben plannen voor de realisatie van een zorgcomplex in Linne. Maar dat project wordt nu (????) onzeker. Hoe dat komt staat er niet bij maar meestal gaat dat via een financiële koppeling, waarmee huurinkomsten van de een de uitgaven voor de ander kunnen dekken. Dat wordt vaak geprobeerd maar dat gaat in de planningsfase ook vaak mis. Wij vrezen dat er een andere financiering moet komen wat dat zorgcomplex moet er wel komen. Kijk maar eens op http://maasgouw.pvda-queetz.com/