Door Jürgen Willems op 3 februari 2014

Wat willen de scholieren van Ursula?

Vorige week gingen Anneke Bours en Jürgen Willems naar de jaarlijkse politieke markt van scholengemeenschap Ursula. Zij luisterden vooral naar wat deze scholieren vonden van het nieuwe alcoholverbod voor jongeren, van de overlast in Heel, van onze digitale campagne en van de nieuwe weg rond Baexem. Ook onze politieke collega’s waren op de markt, behalve de VVD Maasgouw.

Ieder jaar is er een dag op Ursula waarop leerlingen over politiek kunnen praten. Maar ook mét lokale politici. Dus bijna alle lokale partijen uit Leudal en Maasgouw waren er. Voor ons waren dat de kandidaten Anneke Bours (de enige vrouwelijke lijstaanvoerder) en Jürgen Willems (digitale campagne, Ombudsman), ondersteund door Wouter Frenken (al sinds 2007 redacteur van onze website).

Zij luisterden naar wat de leerlingen bezig hield. Het nieuwe alcoholverbod voor 16-18 jarigen zagen ze echt niet zitten. Overlast moet, vinden ze, gewoon aangepakt worden, of dat nu dronken tieners of lastige hangjongeren zijn. Onze digitale campagne op internet, Facebook en Twitter werd gedemonstreerd op iPads en kreeg waardering. Over de nieuwe weg rond Baexem waren de meningen van de leerlingen verdeeld.

Net als vorig jaar een succes. Mochten ze maar allemaal stemmen!

Jürgen Willems

Jürgen Willems, 44 jaar, uit Maasbracht kan samen met Anneke Bours de Maasbrachter belangen op zich nemen. Hij heeft zich opgeworpen om zich ook te richten op de digitale profilering van de partij via website, Facebook en Twitter.  Jurgen is onze eerste echte nieuweling en staat op de derde verkiesbare plaats. Jürgen heeft op zich genomen op te treden als leider van

Meer over Jürgen Willems